Ce putem mânca în sezonul răcelilor pentru o imunitate mai bună

octombrie 19, 2021
/ /
Comments Closed
/

Ce putem mânca în sezonul răcelilor pentru o imunitate mai bună

octombrie 19, 2021
/ / /
Comments Closed
pexels-photo-5677627

 

Suntem în sezonul răcelilor, iar, organismul nostru are nevoie de un sistem imunitar puternic pentru a putea face față noilor condiții. Un mare aport în acest sens îl au alimentele pe care le consumăm zilnic. Iată recomandările nutriționiștilor.

Vitamina C este esențială pentru un sistem imunitar puternic. Consumul de vitamina C crește producția de celule albe din sânge, iar asta ajută la combaterea infecțiilor. Aproape toate citricele au un conținut ridicat de vitamina C. Le găsiți în magazine în orice anotimp. Puteți alege grapefruit, portocale, clementine, mandarine, lămâi sau limes. Este bine de știut că organismul nostru nu produce și nu stochează vitamina C, astfel că avem nevoie de surse externe.

Pare greu de crezut, însă ardeiul roșu conține de aproape trei ori mai multă vitamina C decât o portocală. Este, de asemenea, o sursă foarte bună de beta-caroten. Organismul nostru transformă beta-carotenul în vitamina A, iar asta contribuie la sănătatea ochilor și a pielii.

Usturoiul este folosit în aproape toate bucătăriile din lume, pentru că oferă un gust bun preparatelor și este extrem de benefic pentru sănătate, în lupta împotriva infecțiilor.

Ghimbirul poate ajuta la scăderea inflamației, iar asta contribuie la reducerea durerii în gât și a bolilor inflamatorii.

 Iaurtul simplu, natural, neîndulcit conține culturi lactice vii și active, care pot stimula sistemul imunitar pentru a ajuta la combaterea bolilor. El este, de asemenea, o sursă excelntă de vitamina D. Aceasta ajută la reglarea sistemului imunitar și stimulează apărarea naturală a organismului împotriva bolilor.